Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » system tworzenia mieszanki paliwowej Toyota HIACE IV Autobus (_H1_) » tworzenie mieszanki Toyota HIACE IV Autobus (_H1_) » sonda Toyota HIACE IV Autobus (_H1_)

sonda do TOYOTA HIACE IV Autobus (_H1_)

wybierz typ samochodu TOYOTA HIACE IV Autobus (_H1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Jakość OE
Wymiar gwintu Flange 44
Długość przewodu [mm] 750
Ilość biegunów 4
Masa [g] 145
nr EAN 8717613014929
Jakość OE
Ograniczenia producenta DENSO
Wymiar gwintu Flange 44
Długość przewodu [mm] 320
Ilość biegunów 4
Masa [g] 151
nr EAN 8717613015063
Wymiar gwintu M16x1,5
Rozmiar klucza 17
nr EAN 8012510040485
Wymiar gwintu M16x1,5
Rozmiar klucza 17
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
nr EAN 8012510061848
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Wymiar gwintu M 12x1,5
nr EAN 8435050604175
Status produktu: Normalny
nr EAN 8435050622902
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903766317168
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Kolor czarny
Sposób montażu wciskany
Rodzaj czujnika czujnik NTC
dla numeru OE 89424-87703-000
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Kolor zielony
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074287132
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074294147
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 087295119525
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Kolor obudowy zielony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Wymiar gwintu M12x1,5
Ciężar [kg] 0,03177
nr EAN 4046001370120
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.