zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza | |
nr EAN | 4047026441710 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu dolotowego | |
Ilość podłączonych styków | 5 | |
nr EAN | 5012759494554 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu dolotowego | |
Ilość podłączonych styków | 5 | |
nr EAN | 5012759981283 |
nr EAN | 5012759987490 |
Jakość | OE | |
Ograniczenia producenta | DENSO | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 315 | |
Ilość biegunów | 4 | |
Masa [g] | 89 | |
nr EAN | 8717613015711 |
Jakość | OE | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Ilość biegunów | 5 | |
nr EAN | 8717613026410 |
Jakość | OE | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Ilość biegunów | 5 | |
nr EAN | 8717613026229 |
Jakość | OE | |
Ograniczenia producenta | DENSO | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 315 | |
Ilość biegunów | 4 | |
Masa [g] | 89 | |
nr EAN | 8717613048375 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M12x1.25 | |
Długość przewodu [mm] | 150 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Masa [g] | 30 | |
nr EAN | 8717613115220 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M12x1.25 | |
Długość przewodu [mm] | 462 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Masa [g] | 46 | |
nr EAN | 8717613115251 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M12x1.25 | |
Długość przewodu [mm] | 237 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Masa [g] | 33 | |
nr EAN | 8717613115268 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M12x1.25 | |
Długość przewodu [mm] | 237 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Masa [g] | 39 | |
nr EAN | 8717613115275 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
nr EAN | 8012510012031 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
Rozmiar klucza | 22 | |
nr EAN | 8012510034873 |
Ciśnienie od [kPa] | 27,8 | |
ciśnienie do [kPa] | 400 | |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 | |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,498 | |
nr EAN | 8012510035757 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor obudowy | biały | |
Wymiar gwintu | M 12x1,5 | |
nr EAN | 8435050624135 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor obudowy | czarny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Opór [Ohm] | 1100 | |
nr EAN | 8435050634189 |
Wymiar gwintu | M 16x1,5 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor obudowy | szary | |
nr EAN | 8435050643631 |
Ilość połączeń | 2 | |
Ciężar [kg] | 0,088 | |
dla numeru OE | 90919-05029 | |
nr EAN | 4054224082973 |
Sposób montażu | przykręcany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu dolotowego | |
Ilość połączeń | 5 | |
nr EAN | 4082300314441 |
Sposób montażu | przykręcany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Ilość połączeń | 5 | |
nr EAN | 4082300700763 |
Ilość biegunów | 3 | |
Napięcie znamionowe [V] | 12 | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 54271045 | |
nr EAN | 4029416416720 |
nr EAN | 8001063896113 |
nr EAN | 8001063840376 |
nr EAN | 8001063874678 |
nr EAN | 5901619512333 |
nr EAN | 5901619512340 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez rury | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | montowany tylko z oryginalnymi mocowaniami |
System tworzenia mieszanki paliwowej | Common Rail (CR) |
Kształt | prosty | |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor wtyczki | szary | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem | |
Układ wydechowy | przed filtrem cząstek stałych | |
dla numeru OE | 89425 20360 |
Ilość połączeń | 3 | |
nr EAN | 4040074248065 |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Ilość biegunów | 2 | |
Rozmiar klucza | 22 | |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
nr EAN | 4040074294154 |
Ciśnienie [bar] od | 0,278 | |
Ciśnienie [bar] do | 4 | |
Ilość biegunów | 3 | |
nr EAN | 4040074294161 |
Ciężar netto [g] | 32 | |
nr EAN | 5902048093790 |
Rodzaj korpusu | bez obudowy | |
Ciężar netto [g] | 45 | |
nr EAN | 5908281406595 |
Rodzaj korpusu | bez obudowy | |
Ciężar netto [g] | 90 | |
nr EAN | 5902048057822 |
Tryb pracy | elektryczny | |
Napięcie [V] | 12 | |
nr EAN | 4028977654152 |
Tryb pracy | elektryczny | |
Napięcie [V] | 12 | |
nr EAN | 4028977768187 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,11 | |
Tryb pracy | elektryczny |
Wysokość [mm] | 30 | |
Opór [Ohm] | 1200 | |
Ilość połączeń | 2 | |
nr EAN | 3531650036844 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025