Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
Ilość połączeń | 6 |
Ciężar [kg] | 0,184 |
nr EAN | 5050063194555 |
nr EAN | 4047024267299 |
Zakres temperatury od [°C] | -40 |
Zakres temperatury do [°C] | 130 |
nr EAN | 4047024417014 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 5012759376867 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 5012759514689 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurą wlotową |
Ilość podłączonych styków | 6 |
nr EAN | 5012759981306 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379924752 |
Ilość połączeń | 6 |
nr EAN | 8053379550814 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28 |
nr EAN | 8012510014554 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 21 |
nr EAN | 8012510080528 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 8012510069233 |
nr EAN | 8012510021804 |
Długość [mm] | 110 |
Dolot - Ø [mm] | 70 |
Wylot - Ø [mm] | 70 |
nr EAN | 8012510050149 |
Ilość biegunów | 4 |
Kolor obudowy | czarny |
Średnica [mm] | 20 |
nr EAN | 8435050620878 |
Ilość biegunów | 3 |
Kolor obudowy | czarny |
Wymiar gwintu | M 12x1,5 |
nr EAN | 8435050617304 |
Ilość biegunów | 3 |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
Kolor obudowy | czarny |
nr EAN | 8435050622674 |
Kolor obudowy | czarny |
Ilość biegunów | 2 |
Średnica zabudowy [mm] | 20 |
nr EAN | 8435050631164 |
Długość [mm] | 500 |
Ilość biegunów | 6 |
nr EAN | 8435050640005 |
Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
Ilość połączeń | 6 |
Ciężar [kg] | 0,180 |
dla numeru OE | 82 00 280 060 |
nr EAN | 4027816457879 |
Ilość połączeń | 3 |
Ciężar [kg] | 0,02 |
dla numeru OE | 55209194 |
nr EAN | 4027816494416 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Ilość połączeń | 3 |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
nr EAN | 4082300243642 |
Sposób montażu | Nasadka rurowa |
Ilość połączeń | 6 |
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 70 |
nr EAN | 4082300322316 |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 4082300619843 |
Sposób montażu | przykręcany |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4082300802856 |
Numer seryjny | K8805075 |
nr EAN | 5901159270373 |
nr EAN | 8001063689937 |
nr EAN | 8001063951041 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 5907558548105 |
Ilość połączeń | 4 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,020 |
nr EAN | 5907558581003 |
nr EAN | 5901619512371 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28 |
nr EAN | 5902659724724 |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Kolor wtyczki | czarny |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Sposób montażu | spięty |
Średnica obudowy [mm] | 20 |
nr EAN | 5902659783592 |
System tworzenia mieszanki paliwowej | Common Rail (CR) |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona wysokiego ciśnienia |
Kształt | prosty |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor wtyczki | brązowy |
Długość przewodu [mm] | 390 |
Układ wydechowy | za katalizatorem |
dla numeru OE | 93192427 |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor wtyczki | biały |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 |
Rozmiar klucza | 21 |
dla numeru OE | 77 00 869 343 |
dla numeru OE | 3345511 |
dla numeru OE | 4401810 |
System tworzenia mieszanki paliwowej | Common Rail (CR) |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona wysokiego ciśnienia |
Ciśnienie [bar] do | 1800 |
Wymiar gwintu | M18X1,5 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Wymiar gwintu | -- |
Rozmiar klucza | -- |
Kolor | czarny |
Ilość biegunów | 4 |
nr EAN | 4040074615218 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Kolor | czarny |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074287194 |
Ciśnienie [bar] od | 0,26 |
Ciśnienie [bar] do | 2,91 |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074293904 |
Dolot - Ø [mm] | 70 |
Wylot - Ø [mm] | 70 |
Długość [mm] | 110,5 |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326936057 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 20,0 |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 300,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326970730 |
Liczba przewodów | 5 |
Długość [mm] | 500 |
nr EAN | 4010326912990 |
Ciężar netto [g] | 95 |
nr EAN | 5902048030696 |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Ciężar netto [g] | 180 |
nr EAN | 5902048057754 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048923486 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Sonda lambda | ogrzewana |
Napięcie [V] | 12 |
Ilość połączeń | 5 |
Długość przewodu [mm] | 500 |
nr EAN | 4028977704444 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
nr EAN | 4028977913525 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,26 |
Tryb pracy | elektryczny |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,15 |
Kolor | czerwony |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 5 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,03 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025