Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » system tworzenia mieszanki paliwowej Volkswagen FOX Van (5Z1) » tworzenie mieszanki Volkswagen FOX Van (5Z1) » sonda Volkswagen FOX Van (5Z1)

sonda do VOLKSWAGEN FOX Van (5Z1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN FOX Van (5Z1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342343
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Długość całkowita [mm] 382
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
nr EAN 3165143664032
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Długość przewodu [mm] 290
Liczba przewodów 4
nr EAN 8053379074549
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Długość przewodu [mm] 390
Liczba przewodów 4
nr EAN 8053379914760
Wymiar gwintu 1/8 GAS
Rozmiar klucza 13
nr EAN 8012510040591
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
Wymiar gwintu M 12x1,5
nr EAN 8435050615058
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 5907558527162
cena brutto:
313.99 zł
 Kup
Tryb pracy elektryczny
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Długość [mm] 350
nr EAN 087295157145
cena brutto:
154.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 087295119525
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 410
Ciężar [kg] 0,10
Tryb pracy elektryczny
Liczba przewodów 4
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 375
Ciężar [kg] 0,14
Opór [Ohm] 13
Tryb pracy elektryczny
Liczba przewodów 4
cena brutto:
268.00 zł
 Kup
Długość [mm] 300
Liczba przewodów 4
nr EAN 4103590945259
Wymiar gwintu M18 x 1,5
Kolor wtyczki czarny
Liczba przewodów 4
Kształt obudowy wtyczki kanciasty
Ilość biegunów 4
Ciężar [kg] 0,111
dla numeru OE 36531-PK3-A05
Długość przewodu [mm] 460
Długość [mm] 360
Sonda lambda Sonda regulacyjna
Układ wydechowy przed katalizatorem
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
nr EAN 4046001433085
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.