Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » system tworzenia mieszanki paliwowej Mazda 5 (CW) » tworzenie mieszanki Mazda 5 (CW) » sonda Mazda 5 (CW)

sonda do MAZDA 5 (CW)

wybierz typ samochodu MAZDA 5 (CW):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 33,5
średnica zewnętrzna [mm] 21,38
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,027
dla numeru OE L3G2-18-230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 5050063254228
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu dolotowego
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759509128
nr EAN 5012759963524
Jakość OE
Tryb pracy elektryczny
Ilość biegunów 5
nr EAN 8717613026427
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Ilość otworów 2
Ilość połączeń 5
nr EAN 8053379914876
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Długość przewodu [mm] 350
Liczba przewodów 4
nr EAN 8053379144297
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510075890
cena brutto:
370.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda szerokopasmowa
Długość przewodu [mm] 500
Ilość biegunów 5
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8435050648506
Długość [mm] 33,5
średnica zewnętrzna [mm] 21,38
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,027
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4054224068076
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 2
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300306262
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 5
nr EAN 4082300314410
Ilość biegunów 3
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4082300775433
Ilość biegunów 3
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4082300775495
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8001063508030
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074281185
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik piezoelektryczny
Długość przewodu [mm] 260
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074313466
cena brutto:
664.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość [mm] 530
nr EAN 087295958452
Ciężar netto [g] 22
nr EAN 5902048092977
Rodzaj korpusu bez obudowy
Ciężar netto [g] 45
nr EAN 5902048057563
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048081933
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 160
nr EAN 5902048063816
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
nr EAN 5902048081261
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048063991
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
nr EAN 5902048925923
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
nr EAN 5902048907042
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977683367
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,11
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Ilość biegunów 2
Napięcie [V] 12
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Opór [Ohm] 550
Ciężar [kg] 0,05
nr EAN 3276422538392
Wyświetlanie od 1 do 30 (z 30 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.