Ø sworznie [mm] | 18 |
Długość trzpienia [mm] | 53 |
Numer komponentu | 63179 |
Wymagana ilość | 3 |
Numer komponentu | 63182 |
Numer komponentu | 63185 |
Numer seryjny | 073077 |
otwór Ø [mm] | 73,4 |
Wielkość kompresji [mm] | 25,85 |
Długość [mm] | 46,85 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,6 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 4,6 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 2,4 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 52 |
Wymiar standardowy [STD] | |
nr EAN | 4028977877759 |
Ø sworznie [mm] | 18 |
Długość trzpienia [mm] | 53 |
Numer komponentu | 63180 |
Wymagana ilość | 3 |
Numer komponentu | 63183 |
Numer komponentu | 63186 |
Numer seryjny | 073077 |
otwór Ø [mm] | 73,65 |
Wielkość kompresji [mm] | 25,85 |
Długość [mm] | 46,85 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,6 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 4,6 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 2,4 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 52 |
Nadwymiar [mm] | 0,25 |
nr EAN | 4028977877766 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
Wymiar standardowy [STD] | |
Średnica cylindra [mm] | 73,4 |
Długość [mm] | 44 |
Wielkość kompresji [mm] | 23,0 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 1,33 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 1,35 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,25 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 53,5 |
Ø sworznie [mm] | 18,0 |
Długość trzpienia [mm] | 51,0 |
Powierzchnia | pokryty |
Numer seryjny | 73 L 32 |
Numer komponentu | 1. R 1,2 N |
Numer komponentu | 2. NM 1,2 P |
Numer komponentu | 3. 3S 2,0 Cr |
nr EAN | 4009026533987 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
Średnica cylindra [mm] | 73,65 |
Długość [mm] | 44 |
Wielkość kompresji [mm] | 23,0 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 1,33 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 1,35 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,25 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 53,5 |
Ø sworznie [mm] | 18,0 |
Długość trzpienia [mm] | 51,0 |
Powierzchnia | pokryty |
Numer seryjny | 73 L 32 |
Numer komponentu | 1. R 1,2 N |
Numer komponentu | 2. NM 1,2 P |
Numer komponentu | 3. 3S 2,0 Cr |
nr EAN | 4009026533970 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
Średnica cylindra [mm] | 73,4 |
Długość [mm] | 47 |
Wielkość kompresji [mm] | 25,87 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 3,79 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 1,82 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,6 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 52 |
Ø sworznie [mm] | 18,0 |
Długość trzpienia [mm] | 53,0 |
Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
Powierzchnia | utwardzany przez utlenianie anodowe |
Numer seryjny | 73 L 41 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego |
Numer komponentu | 1. R 1,2 N |
Numer komponentu | 2. NM 1,2 P |
Numer komponentu | 3. 3S 2,0 N |
nr EAN | 4009026976951 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025