Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (230) » głowica i części Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (230) » uszczelka głowicy Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (230)

uszczelka głowicy do CITROËN JUMPER I Platforma / podwozie (230)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER I Platforma / podwozie (230):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 93
Grubość [mm] 1,6
Tylko w połączeniu z 81015300
Szerokość [mm] 185
Długość [mm] 470
nr EAN 8427769443480
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81015300
Masa [g] 427,35
nr EAN 8427769443466
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 93
Ciężar [kg] 0,280
nr EAN 3358964145600
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Ciężar [kg] 0,270
nr EAN 3358964179957
Grubość [mm] 1,50
Grubość zabudowy [mm] 1,50
Średnica [mm] 93
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.480
nr EAN 4041248112847
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.480
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 0197.T6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
nr EAN 4041248043363
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32164-01
nr EAN 4026634273418
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 93
Tylko w połączeniu z 14-32164-01
nr EAN 4026634191040
Ciężar [kg] 0,15
nr EAN 4044688186249
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.