Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » silnik Jeep COMMANDER (XK, XH) » głowica i części Jeep COMMANDER (XK, XH) » uszczelka głowicy Jeep COMMANDER (XK, XH)

uszczelka głowicy do JEEP COMMANDER (XK, XH)

wybierz typ samochodu JEEP COMMANDER (XK, XH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32207-01
nr EAN 4026634405086
Materiał Metal
nr EAN 3358960406569
Grubość [mm] 0,4
Grubość zabudowy [mm] 0,4
Średnica [mm] 89
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248592977
Grubość [mm] 0,5
Grubość zabudowy [mm] 0,5
Średnica [mm] 89
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 028.230
nr EAN 4041248602676
Opcja wyposażenia 2 Layers
Opcja wyposażenia For VVTI Engines
Grubość [mm] 0,55
nr EAN 5027049406032
Długość [mm] 433
Szerokość [mm] 205,0
Grubość [mm] 0,4
Materiał Metal
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,130
dla numeru OE 31370553
nr EAN 4054224072851
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) HBS369
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32207-01
nr EAN 4026634405086
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Średnica [mm] 89
Tylko w połączeniu z 14-32207-01
nr EAN 4026634313107
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.