Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » silnik Lancia BETA Spider (828_) » uszczelki Lancia BETA Spider (828_) » uszczelka głowicy Lancia BETA Spider (828_)

uszczelka głowicy do LANCIA BETA Spider (828_)

wybierz typ samochodu LANCIA BETA Spider (828_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 83
Grubość [mm] 0,82
Ilość wycięć/otworów 0
Szerokość [mm] 155
Długość [mm] 390
nr EAN 8427769561160
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81020300
Masa [g] 184,32
nr EAN 8427769561153
Materiał Metal
Grubość [mm] 0,92
Ilość zębów 1
nr EAN 3358964150994
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,02
Ilość zębów 2
nr EAN 3358964151007
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248166079
Grubość [mm] 0,92
Grubość zabudowy [mm] 0,92
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,101
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,2
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248404898
Grubość [mm] 1,02
Grubość zabudowy [mm] 1,02
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,201
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,295
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248405062
Grubość [mm] 0,82
Grubość zabudowy [mm] 0,82
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,02
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,1
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248404881
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248408117
Grubość [mm] 0,98
Materiał Metal
Ilość wycięć/otworów 1
Ciężar [kg] 0,19
nr EAN 4054224057957
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634434239
Grubość [mm] 0,82
Średnica [mm] 83
Tylko w połączeniu z 14-35738-01
nr EAN 4026634310182
Grubość [mm] 0,92
Średnica [mm] 83
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-35738-01
nr EAN 4026634310199
Grubość [mm] 1,02
Średnica [mm] 83
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-35738-01
nr EAN 4026634310212
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii uszczelka głowicy pasujące do LANCIA BETA Spider (828_)
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: