Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ligier » silnik Ligier » głowica i części Ligier » uszczelka głowicy Ligier

uszczelka głowicy do LIGIER

wybierz model samochodu LIGIER:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 77,5
Grubość [mm] 0,65
Tylko w połączeniu z 81025800
Szerokość [mm] 148
Długość [mm] 361
nr EAN 8427769578601
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81025800
Masa [g] 256,48
nr EAN 8427769690440
Grubość [mm] 0,64
Średnica [mm] 77,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 803.740
nr EAN 4041248158685
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 803.740
nr EAN 4041248161890
Grubość [mm] 0,50
Średnica [mm] 77,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248133064
Materiał Metal
Ciężar [kg] 0,115
dla numeru OE 036 103 383 AM
nr EAN 4027816322597
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32120-01
nr EAN 4026634299524
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Średnica [mm] 77,5
Tylko w połączeniu z 14-32120-01
nr EAN 4026634283172
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Średnica [mm] 77,5
Tylko w połączeniu z 14-32165-01
nr EAN 4026634267400
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.