Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » silnik Mazda 6 Hatchback (GG) » uszczelki Mazda 6 Hatchback (GG) » uszczelka głowicy Mazda 6 Hatchback (GG)

uszczelka głowicy do MAZDA 6 Hatchback (GG)

wybierz typ samochodu MAZDA 6 Hatchback (GG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32207-01
nr EAN 4026634405086
Grubość [mm] 0,60
Średnica [mm] 89
nr EAN 8427769751165
Tylko w połączeniu z 56033800
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia rury wydechowej
nr EAN 8427769751158
Tylko w połączeniu z 56033900
nr EAN 8427769751189
Średnica [mm] 89
nr EAN 8427769936692
Materiał Metal
nr EAN 3358960406569
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 028.230
nr EAN 4041248132814
Grubość [mm] 0,4
Grubość zabudowy [mm] 0,4
Średnica [mm] 89
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248592977
Grubość [mm] 0,5
Grubość zabudowy [mm] 0,5
Średnica [mm] 89
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 028.230
nr EAN 4041248602676
Opcja wyposażenia 2 Layers
Opcja wyposażenia For VVTI Engines
Grubość [mm] 0,55
nr EAN 5027049406032
Długość [mm] 433
Szerokość [mm] 205,0
Grubość [mm] 0,4
Materiał Metal
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,130
dla numeru OE 31370553
nr EAN 4054224072851
Grubość [mm] 0,4
Materiał FKM (kauczuk fluorokarbonowy)
Materiał Stal
Ciężar [kg] 0,120
dla numeru OE L3G2-10-271A
nr EAN 4054224719176
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) HBS369
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634405093
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32207-01
nr EAN 4026634405086
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634019931
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Średnica [mm] 89
Tylko w połączeniu z 14-32207-01
nr EAN 4026634313107
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4026634018804
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: