Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » układ chłodzenia Dacia SANDERO » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Dacia SANDERO

wentylator, sprzęgło wiskotyczne do DACIA SANDERO

wybierz typ samochodu DACIA SANDERO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Opór [Ohm] 0,23
nr EAN 8053379330287
Średnica [mm] 380
nr EAN 8001063925998
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 216
Średnica [mm] 387
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286376489
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 156
Średnica [mm] 285
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286376519
Ograniczenia producenta GATE
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 300
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 380
Liczba łopatek wentylatora 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 8718042106469
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]75
Średnica 1 [mm]298
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą mocującą
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora6
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]320
Ograniczenia producentaGATE
Średnica 1/Średnica 2 [mm]380
Średnica [mm]380
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6
Napięcie [V]12
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6
Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
średnica zewnętrzna [mm] 300
Liczba łopatek wentylatora 6
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wentylator, sprzęgło wiskotyczne

Sprzęgło wiskotyczne 


Sprzęgło wiskotyczne ma do spełnienia wiele zadań. W układzie chłodzenia łączy wentylatory chłodzenia z osią obrotu pompy cieczy chłodzącej, z kolei przy napędzie 4x4 jest jednym z elementów układu przeniesienia prądu. Sprzęgło wiskotyczne jest więc elementem, od którego w znaczącym stopniu zależy płynna regulacja momentu obrotowego 
 

Jak działa sprzęgło wiskotyczne? 


Zastanawiając się, jak działa sprzęgło wiskotyczne, należy uświadomić sobie, że to ono sprawia, że wentylatory chłodzenia obracają się wolniej niż wirniki pomp chłodzenia. Sprzęgło wiskotyczne składa się z kilku części, z których najważniejsze to tarcze zanurzone w specjalnej cieczy, charakteryzujące się zmiennością lepkości. Taka właściwość powoduje, że wraz ze zmianą lepkości załącza się lub rozłącza sprzęgło. Rozłączone jest wtedy, kiedy koła obu osi poruszają się z taką samą prędkością obrotową. W przeciwnym razie dochodzi do wzrostu temperatury płynu wiskotycznego, który następnie gęstnieje i doprowadza do załączenia napędu kół obu osi pojazdu
 

Kiedy wymieniamy sprzęgło wiskotyczne?

 
Jakie są objawy jego uszkodzenia, które świadczą o konieczności jego wymiany? Jeżeli sprzęgło wiskotyczne nie pracuje prawidłowo, usłyszymy hałas, a także zaobserwujemy nieustanne działanie wentylatorów chłodnicy. Przyczyną usterki mogą być też zabrudzenia lub też kolizja. Zdarza się także, że sprzęgło wiskotyczne ulega awarii na skutek uszkodzenia elementów, które z nim współpracują. 

Nieprawidłowo działające sprzęgło wiskotyczne ma wpływ na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. W przypadku jego awarii należy je możliwie jak najszybciej wymienić. Sprzęgło wiskotyczne powinno być przystosowane do montażu w konkretnym modelu pojazdu. Nie zaleca się montażu używanego sprzęgła, które nigdy nie zastąpi pod względem bezawaryjności i jakości pracy nowej części.