Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » sprzęgło Mitsubishi GALANT VI (E3_A) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Mitsubishi GALANT VI (E3_A) » wysprzęglik centralny Mitsubishi GALANT VI (E3_A)

wysprzęglik centralny do MITSUBISHI GALANT VI (E3_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI GALANT VI (E3_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
System hamulcowy VALEO
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 30,0
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Ciężar [kg] 0,41
nr EAN 8717109513486
Średnica złączki hydraulicznej [mm] 13,3
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5908242691831
otwór Ø [mm] 30
Wymiar gwintu 13 x 9
Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica złączki hydraulicznej [mm] 13,30
Wymiar gwintu 13
nr EAN 8032928178662
Średnica złączki hydraulicznej [mm] 13,3
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108524805
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558564365
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558586305
Indeks: REN 306205482R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Operator centralny, sprzęgło
Nazwa: WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT
Opis: Clio 05-, Megane II, Kangoo 05-, Laguna II
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200046103
Numer dostawcy: 306205482R
Parametry:Średnica złączki hydraulicznej [mm] : 13,3
Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 13,3
nr EAN 4013872838509
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 11,7
Ciężar [kg] 0,48
nr EAN 3276428045108
otwór Ø [mm] 30
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 13,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 0,38
nr EAN 3276428045276
otwór Ø [mm] 31
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 12,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 0,36
nr EAN 3276428100869
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
dla numeru artykułu ZA31083.3.1
Ciężar [kg] 0,41
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.