Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 239 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 | |
Minimalna grubość [mm] | 8 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 61 | |
Głębokość [mm] | 48 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759425350 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG2538 DELPHI
HONDA | 42510- SH3-000 | |
HONDA | 42510- SK7-A00 | |
HONDA | 42510-SD2-A00 | |
HONDA | 42510-SE0-000 | |
HONDA | 42510-SE0-010 | |
HONDA | 42510-SH3-G00 | |
HONDA | 42510-SK3-305 | |
HONDA | 42510-SK3-E00 | |
HONDA | 42510-SR3-000 | |
HONDA | 42510-SR3-A10 | |
HONDA | 42510-SR3-A11 | |
HONDA | 42510-SR3-G00 | |
HONDA | 42510-SR3-J00 | |
HONDA | 42510-SR3-J01 | |
HONDA | 42510SD2930 | |
HONDA | 42510SK7000 | |
HONDA | 42510SS1000 | |
MG | EGP1254 | |
MG | EGP1254PR | |
ROVER | EGP1254 | |
ROVER | GBD90817 | |
LOTUS | GBD90817 | |
ACURA | 42510SD2A00 | |
ACURA | 42510SH3000 | |
ACURA | 42510SH3G00 | |
ACURA | 42510SK7000 | |
ACURA | 42510SK7A00 | |
ACURA | 42510SR3A10 | |
ACURA | 42510SR3A11 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG2538 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG2538 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.