Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 320 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 | |
Minimalna grubość [mm] | 23 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 64 | |
Głębokość [mm] | 48 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759983638 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG4056C DELPHI
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
274521, 2745214, 31262720, 31302573, 31329122, 31341644, 31381376, 31400818, 31400942
1368548, 1384290, 1677434, 1724956, 1746793, 1770767, 1829608, 1844117, 3M512C375CB, 3M512C375CC, 3M512C375CD, 3M512C375CE, 9M512C375AA, CV611125FA, CV611125GA, DV611125FA
FORD | 1368548 | |
FORD | 1384290 | |
FORD | 1677434 | |
FORD | 1724956 | |
FORD | 1746793 | |
FORD | 1770767 | |
FORD | 1829608 | |
FORD | 1844117 | |
FORD | 3M512C375CB | |
FORD | 3M512C375CC | |
FORD | 3M512C375CD | |
FORD | 3M512C375CE | |
FORD | 9M512C375AA | |
FORD | CV611125FA | |
FORD | CV611125GA | |
FORD | DV611125FA | |
VOLVO | 274521 | |
VOLVO | 2745214 | |
VOLVO | 31262720 | |
VOLVO | 31302573 | |
VOLVO | 31329122 | |
VOLVO | 31341644 | |
VOLVO | 31381376 | |
VOLVO | 31400818 | |
VOLVO | 31400942 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG4056C DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG4056C DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.