Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat DUCATO Platforma / podwozie (250_) 110 Multijet 2,3 D (2006.08-???) 111km » A210022 denckermann
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Platforma / Podwozie (250_) 110 Multijet 2,3 D (2006.08-???) 111km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju A210022 DENCKERMANN

A210022 Filtr oleju DENCKERMANN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

A210022

producent:

DENCKERMANN

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]78
Średnica wewnętrzna 1 [mm]72
Średnica wewnętrzna 2 [mm]63
Wymiar gwintu3/4"-16 UNF
Wysokość [mm]124
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
nr EAN5901225706041

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju A210022 DENCKERMANN

FILTR OLEJU DENCKERMANN A210022
numery OEM:
JAGUAR      XR817215
JAGUAR      XR823395
JAGUAR      XR83332
JAGUAR      XR8E6714AB
VOLKSWAGEN      034115561A
VOLKSWAGEN      06A115561
VOLKSWAGEN      06A115561B
VOLKSWAGEN      06A115561E
VOLKSWAGEN      078115561K
VOLKSWAGEN      1JM115561BZ
VAG      034115561A
VAG      06A115561
VAG      06A115561B
VAG      06A115561E
VAG      078115561K
VAG      1JM115561BZ
AC      X525
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju A210022 DENCKERMANN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju A210022 DENCKERMANN:

Czesław, Sejny
2023-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.