Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 209287A era

Alternator 209287A ERA

209287A Alternator ERA
 

    Ocena:
numer części:

209287A

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 140
ID wykonania wtyczki B+COM
Ø koła pasowego [mm] 49
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Liczba otworów do mocowania 2
Liczba rowków 6
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 48
nr EAN 8053379919710

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 209287A ERA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      A H V W00 0906 0900
MERCEDES-BENZ      A HVW0009060900
MERCEDES-BENZ      H V W00 0906 0900
VOLKSWAGEN      03L 903 023 L
VOLKSWAGEN      03L 903 023 LX
VOLKSWAGEN      03L 903 024 D
VOLKSWAGEN      3L9 030 23L
VOLKSWAGEN      3L9 030 24D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 209287A ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów