Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 352011 era

Wentylator, chłodzenie silnika 352011 ERA

352011 Wentylator, chłodzenie silnika ERA
207.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numer części:

352011

producent:

ERA

Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 384
Długość przewodu [mm] 330
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379541928

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 352011 ERA

numery OEM:
CITROËN      1250 G1
CITROËN      1250 G2
CITROËN      1250 G4
CITROËN      1250 G5
CITROËN      1253 A4
CITROËN      1253 A5
CITROËN      1253 A6
CITROËN      1253 A9
CITROËN      1253 E6
CITROËN      1253 F0
CITROËN      1253 F8
CITROËN      1253 G7
CITROËN      1253 K1
CITROËN      1253 K2
CITROËN      1253 K7
CITROËN      1253 Q8
CITROËN      14 013 122 80
CITROËN      96 354 661 80
CITROËN      96 354 943 80
FIAT      1400821280
PEUGEOT      1250 G1
PEUGEOT      1250 G2
PEUGEOT      1250 G4
PEUGEOT      1250 G5
PEUGEOT      1253 A4
PEUGEOT      1253 A5
PEUGEOT      1253 A6
PEUGEOT      1253 A9
PEUGEOT      1253 E6
PEUGEOT      1253 F0
PEUGEOT      1253 F8
PEUGEOT      1253 G7
PEUGEOT      1253 K1
PEUGEOT      1253 K2
PEUGEOT      1253 K7
PEUGEOT      1253 Q8
PEUGEOT      14 013 122 80
PEUGEOT      96 354 661 80
PEUGEOT      96 354 943 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 352011 ERA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.