Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz Skoda FABIA II (542) 1.2 TSI (2010.03-2014.12) 86km » 667011 era
wybrany samochód: 
Skoda Fabia Ii (542) 1.2 Tsi (2010.03-2014.12) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 667011 ERA

667011 Chłodnica klimatyzacji - skraplacz ERA
292.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

667011

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez osuszacza
nr EAN8053379316236

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 667011 ERA

numery OEM:
OPEL      18 50 056
OPEL      18 50 058
OPEL      18 50 078
OPEL      24 465 322
OPEL      91 18 898
OPEL      91 19 177
OPEL      91 30 611
OPEL      93 170 621
OPEL      93 170 622
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 667011 ERA w samochodach:

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.