Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Audi A6 C8 Avant (4A5) 40 TDI Mild Hybrid quattro (2018.07-???) 204km » FJD005U exedy
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 Avant (4a5) 40 Tdi Mild Hybrid Quattro (2018.07-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła FJD005U EXEDY

FJD005U Tarcza sprzęgła EXEDY
exedy FJD005U
Tarcza sprzęgła FJD005U
FJD005U
exedy FJD005U Tarcza sprzęgła
138.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

FJD005U

producent:

EXEDY

Status produktu: Normalny
Ilość zębów23
Średnica wewnętrzna [mm]125
średnica zewnętrzna [mm]180

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła FJD005U EXEDY

Tarcza sprzęgła (180mm) pełen profil pasuje do: SUBARU JUSTY I, LIBERO, REX II 0.5/1.0/1.2 01.83-02.00
numery OEM:
SUBARU      30100KA000
SUBARU      30100KA001
SUBARU      30100KA010
SUBARU      30100KA011
SUBARU      30100KA012
SUBARU      30100KA020
SUBARU      30100KA021
SUBARU      30100KA040
SUBARU      30100KA041
SUBARU      30100KA042
SUBARU      30100KA070
SUBARU      30100KA120
SUBARU      30100KA121
SUBARU      30100KA130
SUBARU      30100KA131
SUBARU      30100KA140
SUBARU      30100KA141
SUBARU      30100KA221
SUBARU      30100KA250
SUBARU      30100KA290
SUBARU      30100KA291
SUBARU      30100KA300
SUBARU      30100KA330
SUBARU      30100KA400
SUBARU      30100KA401
SUBARU      430125600
SUBARU      430125610
SUBARU      430125700
SUBARU      430125710
SUBARU      430125800
SUBARU      430125810
SUBARU      480724091
SUBARU      480725400
SUBARU      480725500
SUBARU      480725510
SUBARU      TTM6410148

Zastosowanie Tarcza sprzęgła FJD005U EXEDY w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.