Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 21.0149 facet eps

Czujnik, prędkość obrotowa koła, Made in Italy - OE Equivalent 21.0149 FACET EPS

21.0149 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
106.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

EPS 1.960.149, KW 460 149

numer części:

21.0149

producent:

FACET EPS

Długość przewodu [mm] 692
Specyfikacja Hall Effect
nr EAN 8012510049419

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Made in Italy - OE Equivalent 21.0149 FACET EPS

numery OEM:
NISSAN      47910-00QAD
NISSAN      47910-00QAH
RENAULT      82 00 583 498
zamienniki:

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Made in Italy - OE Equivalent 21.0149 FACET EPS w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.