Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » FVD1027K fai

Zestaw koła pasowego, wał korbowy FVD1027K FAI

FVD1027K Zestaw koła pasowego, wał korbowy FAI
450.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
4/5 (1 ocena)
numer części:

FVD1027K

producent:

FAI

Ilość żeber 4
średnica zewnętrzna [mm] 155
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 5
Ilość żeber 2 4
Ilość żeber 2 5
nr EAN 5027049465831

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy FVD1027K FAI

numery OEM:
BMW      11 23 2 247 565
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy FVD1027K FAI w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy FVD1027K FAI:

2021-03-19
 4/5
Co można napisać o produkcie po kilku dniach od zamontowania? Objawy zniknęły. Czyli, działa. Co do trwałości, to się okaże.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.