Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 1212-CMMT4WD febest

Wał napędowy 1212-CMMT4WD FEBEST

1212-CMMT4WD Wał napędowy FEBEST
febest 1212-CMMT4WD
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1212-CMMT4WD

producent:

FEBEST

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 454
Ciężar [kg] 3,376
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 28
Długość opakowania [cm] 46,0
Szerokość opakowania [cm] 6,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4056111101972

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 1212-CMMT4WD FEBEST

numery OEM:
HYUNDAI      49560-2P150
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 1212-CMMT4WD FEBEST w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 1212-CMMT4WD FEBEST:

2020-05-18
 5/5
Sprzedawca dobrze dobrał mi tą część, pozdrawiam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.