Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 95HBS-34631022L febest

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 95HBS-34631022L FEBEST

95HBS-34631022L Pierścień uszczelniający, wał napędowy FEBEST
febest 95HBS-34631022L
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

95HBS-34631022L

producent:

FEBEST

Grubość [mm] 10
Ciężar [kg] 0,03
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 63
Długość opakowania [cm] 6,4
Szerokość opakowania [cm] 6,4
Wysokość opakowania [cm] 2,3
nr EAN 4056111084961

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 95HBS-34631022L FEBEST

numery OEM:
TOYOTA      90311-35044
TOYOTA      90311-35058
TOYOTA      90311-35064
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 95HBS-34631022L FEBEST w samochodach:

Opinie Klientów o Pierścień uszczelniający, wał napędowy 95HBS-34631022L FEBEST:

2020-05-18
 5/5
Sprzedawca dobrze dobrał mi tą część, pozdrawiam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.