Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » Wentylator, chłodzenie silnika, 09809 febi bilstein gmbh + co kg

Wentylator, chłodzenie silnika 09809 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

09809 Wentylator, chłodzenie silnika FEBI Bilstein GmbH + Co KG
169.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

09809

średnica zewnętrzna [mm] 303,0
Moc znamionowa [W] 250
Moc znamionowa [W] 80
Ilość połączeń 3
Tryb pracy elektryczny
Liczba skrzydeł 11
Ciężar [kg] 3,68
dla numeru OE 1H0 959 455 J
nr EAN 4027816098096
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 09809 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

Silnik wentylatora chłodnicy pasuje do: VW GOLF III, GOLF IV, VENTO 1.6-2.0 08.91-06.02
numery OEM:
VW (VOLKSWAGEN)      1H0 959 455 AB
VW (VOLKSWAGEN)      1H0 959 455 J
VW (VOLKSWAGEN)      1H0 959 455 K
VW (VOLKSWAGEN)      1H0 959 465

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 09809 FEBI Bilstein GmbH + Co KG w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 09809 FEBI Bilstein GmbH + Co KG:

2020-04-16
 5/5
Część dobrana za pomocą konsultanta, miła obsługa i szybka reakcja na telefon

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.