Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B7 Avant (8ED) 2.0 TDI (2006.06-2008.06) 163km » 181915 febi bilstein
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) 2.0 Tdi (2006.06-2008.06) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WAŁ NAPĘDOWY CITROEN 181915 FEBI BILSTEIN

181915 WAŁ NAPĘDOWY CITROEN FEBI BILSTEIN
febi 181915
WAŁ NAPĘDOWY CITROEN 181915
273.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

181915

producent:

FEBI BILSTEIN

oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 7,760
z nakrętką
Wymiar gwintu M24x1,5
Zewn. uzębienie, od strony koła 27
Zewnętrzne uzębienie, od strony mech. różnicowego 37
Min. długość [mm] 640
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 98
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 89

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WAŁ NAPĘDOWY CITROEN 181915 FEBI BILSTEIN

Półoś napędowa przód L 640mm pasuje do: CITROEN EVASION, JUMPY I, FIAT SCUDO, ULYSSE, LANCIA ZETA, PEUGEOT 806, EXPERT 1.6D/2.0/2.0D 05.99-
numery OEM:
FIAT      1481450080
FIAT      1481452080
LANCIA      1481452080
PEUGEOT      3272.1E
PEUGEOT      3272.2E
PEUGEOT      3272.4L
PEUGEOT      3272.9C
zamienniki:
655-672
brak
METELLI CIFAM

Zastosowanie WAŁ NAPĘDOWY CITROEN 181915 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.