Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford S-MAX (CJ, WA6) 2.0 TDCi 4x4 (2015.01-2018.06) 180km » 183182 febi bilstein
wybrany samochód: 
Ford S-max (cj, Wa6) 2.0 Tdci 4x4 (2015.01-2018.06) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ NAPĘDOWA CITROEN 183182 FEBI BILSTEIN

183182 PÓŁOŚ NAPĘDOWA CITROEN FEBI BILSTEIN
febi 183182
PÓŁOŚ NAPĘDOWA CITROEN 183182
343.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

183182

producent:

FEBI BILSTEIN

oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 5,480
z nakrętką
Wymiar gwintu M20x1,5
Zewn. uzębienie, od strony koła 21
Zewnętrzne uzębienie, od strony mech. różnicowego 22
Min. długość [mm] 865
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 75,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 75,7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ NAPĘDOWA CITROEN 183182 FEBI BILSTEIN

Półoś napędowa przód P 865mm pasuje do: CITROEN C3 / C3 ORIGIN III, C3 III, PEUGEOT 208 I, 208/HATCHBACK 1.0-1.6D 03.12-
numery OEM:
PEUGEOT      16 072 371 80
PEUGEOT      16 089 578 80
PEUGEOT      98 016 112 80
PEUGEOT      98 039 596 80

Zastosowanie PÓŁOŚ NAPĘDOWA CITROEN 183182 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.