Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » DDF1218C ferodo

Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1218C FERODO

DDF1218C Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc FERODO
ferodo DDF1218C
Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1218C
DDF1218C
ferodo DDF1218C Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc
143.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 146.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

DDF1218C

numer części:

DDF1218C

dostawca:

FERODO

Wysokość [mm] 50
Ciężar [kg] 7,68
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Minimalna grubość [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 288
Ilość otworów 5
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Moment dokręcenia [Nm] 120
Powierzchnia pokryty
Jednostka ilości Sztuka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Długość opakowania [cm] 29
Szerokość opakowania [cm] 29
Wysokość opakowania [cm] 12
nr EAN 4044197559978


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej. Do kompletu należy zamówić 2 sztuki tarcz.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1218C FERODO

Kpl. tarcz hamulcowych (2 szt.) przód L/P pasuje do: AUDI A3, Q2, CUPRA LEON, LEON SPORTSTOURER, SEAT ALTEA, ALTEA XL, ATECA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, LEON, LEON SC 1.0-Electric 09.96-

Tarcza hamulcowa DDF1218C mają zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE tarczy hamulcowej DDF1218C producenta FERODO

VOLKSWAGEN

1K0615301K, 1K0615301T, 1K0615601T, 5C0615301A, 5Q0615301H, 8E0098301T, 8V0698302A, JZW698302CM

SKODA

1K0615301K, 1K0615301T, 5C0615301A, 5Q0615301H

AUDI

1K0615301K, 1K0615301T, 5C0615301A, 5Q0615301H, 8E0098301C, 8E0098301S

SEAT

1K0615301K, 1K0615301T, 5C0615301A, 5Q0615301H

numery OEM:
AUDI      1K0615301K
AUDI      1K0615301T
AUDI      5C0615301A
AUDI      5Q0615301H
AUDI      8E0098301C
AUDI      8E0098301S
SEAT      1K0615301K
SEAT      1K0615301T
SEAT      5C0615301A
SEAT      5Q0615301H
SKODA      1K0615301K
SKODA      1K0615301T
SKODA      5C0615301A
SKODA      5Q0615301H
VOLKSWAGEN      1K0615301K
VOLKSWAGEN      1K0615301T
VOLKSWAGEN      1K0615601T
VOLKSWAGEN      5C0615301A
VOLKSWAGEN      5Q0615301H
VOLKSWAGEN      8E0098301T
VOLKSWAGEN      8V0698302A
VOLKSWAGEN      JZW698302CM
VAG      1K0615301K
VAG      1K0615301T
VAG      5C0615301A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1218C FERODO w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.

Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.