Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » DDF1221C ferodo

Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1221C FERODO

DDF1221C Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc FERODO
ferodo DDF1221C
Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1221C
DDF1221C
ferodo DDF1221C Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DDF1221C

numer części:

DDF1221C

producent:

FERODO

Wysokość [mm] 34
Ciężar [kg] 7,13
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Minimalna grubość [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 288
Ilość otworów 5
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Moment dokręcenia [Nm] 120
Powierzchnia pokryty
Jednostka ilości Sztuka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 30,3
Wysokość opakowania [cm] 9
nr EAN 4044197559992


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej. Do kompletu należy zamówić 2 sztuki tarcz.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1221C FERODO

Kpl. tarcz hamulcowych (2 szt.) przód L/P pasuje do: RVI MESSENGER, AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO II 0.9-Electric 10.85-

Tarcza hamulcowa DDF1221C mają zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE tarczy hamulcowej DDF1221C producenta FERODO

AUDI

1J0615301C, 1J0615301K, 1J0615301R, 1J0615301S, 6R0615301A, 6R0615301D

SKODA

1J0615301, 1J0615301C, 1J0615301K, 1J0615301R, 1J0615301S, 6R0615301A, 6R0615301D

VOLKSWAGEN

1J0615301C, 1J0615301K, 1J0615301R, 1J0615301S, 6R0615301A, 6R0615301D

SEAT

1J0615301, 1J0615301C, 1J0615301K, 1J0615301R, 1J0615301S, 6R0615301A, 6R0615301D

numery OEM:
AUDI      1J0615301C
AUDI      1J0615301K
AUDI      1J0615301R
AUDI      1J0615301S
AUDI      6R0615301A
AUDI      6R0615301D
SEAT      1J0615301
SEAT      1J0615301C
SEAT      1J0615301K
SEAT      1J0615301R
SEAT      1J0615301S
SEAT      6R0615301A
SEAT      6R0615301D
SKODA      1J0615301
SKODA      1J0615301C
SKODA      1J0615301K
SKODA      1J0615301R
SKODA      1J0615301S
SKODA      6R0615301A
SKODA      6R0615301D
VOLKSWAGEN      1J0615301C
VOLKSWAGEN      1J0615301K
VOLKSWAGEN      1J0615301R
VOLKSWAGEN      1J0615301S
VOLKSWAGEN      6R0615301A
VOLKSWAGEN      6R0615301D
VAG      1J0615301C
VAG      1J0615301K
VAG      1J0615301R
VAG      1J0615301S
VAG      6R0615301A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1221C FERODO w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.

Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.