Wysokość [mm] | 45 |
Ciężar [kg] | 5,35 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 21 |
Minimalna grubość [mm] | 19 |
średnica zewnętrzna [mm] | 262 |
Ilość otworów | 4 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 64,2 |
Moment dokręcenia [Nm] | 108 |
Powierzchnia | pokryty |
Jednostka ilości | Sztuka |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Długość opakowania [cm] | 27,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 27,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 12,5 |
nr EAN | 4044197560837 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF492C FERODO
HONDA | 45251 SK7-A00 | |
HONDA | 45251-SK7-A10 | |
HONDA | 45251-SK7-J00 | |
HONDA | 45251-SR0-A00 | |
HONDA | 45251-ST3-E10 | |
HONDA | 45251S5HT10 | |
HONDA | 45251S6DE10 | |
HONDA | 45251SCC000 | |
HONDA | 45251SCC900 | |
HONDA | 45251SCC901 | |
HONDA | 45251SK7000 | |
HONDA | 45251SK7A00 | |
HONDA | 45251SK7A10 | |
HONDA | 45251SK7J00 | |
HONDA | 45251SR0A00 | |
HONDA | 45251SR0A10 | |
HONDA | 45251ST3E10 | |
HONDA | 45251TG5H00 | |
HONDA | 45251TRDT00 | |
HONDA | SDB100600 | |
MG | SDB000990 | |
MG | SDB000991 | |
MG | SDB100600 | |
ROVER | GBD90840 | |
ROVER | GDB 90840 | |
ROVER | GDB90840 | |
ROVER | SDB000990 | |
ROVER | SDB000991 | |
ROVER | SDB00990 | |
ROVER | SDB100600 | |
LOTUS | GBD90840 | |
ACURA | 45251SK7A00 | |
ACURA | 45251SR0A00 | |
ACURA | 45251SR0A10 | |
ACURA | SDB100600 | |
GUANGZHOU HONDA | 45251TG5H00 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF492C FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.