Wysokość [mm] | 48 | |
Ciężar [kg] | 5,25 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 | |
Minimalna grubość [mm] | 22 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 258 | |
Ilość otworów | 5 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 72 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 100 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Jednostka ilości | Sztuka | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub | |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 27 | |
Wysokość opakowania [cm] | 12 | |
nr EAN | 4044197560844 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF496C FERODO
FORD | 1023099 | |
FORD | 3395510 | |
FORD | 3898529 | |
FORD | 3958455 | |
FORD | 4146389 | |
FORD | F32Z1125A | |
FORD | GA3Y3325X | |
FORD | GA5Y3325X | |
FORD | YS8J2C502AA | |
MAZDA | 3958455 | |
MAZDA | GA2Y3325X | |
MAZDA | GA2Y3325XA | |
MAZDA | GA3Y3325X | |
MAZDA | GA4Y3325X | |
MAZDA | GA4Y3325XA | |
MAZDA | GA4Y3325XB | |
MAZDA | GA4Y3325XC | |
MAZDA | GA4Y3325XD | |
MAZDA | GA4Y3325XE | |
MAZDA | GA4Y3325XH | |
MAZDA | GA4Y3325XJ | |
MAZDA | GA5Y-3325X | |
MAZDA | GA5Y3325X | |
MAZDA | GA5Y3325XB | |
MAZDA | GA5Y3325XC | |
MAZDA | GA5Y3325XD | |
MAZDA | GA5Y3325XE | |
MAZDA | GADY3325XE | |
FORD USA | 3395510 | |
FORD USA | 3898529 | |
FORD USA | 3958455 | |
FORD USA | 4146389 | |
FORD USA | F32Z-1125A | |
FORD USA | F32Z1125A | |
FORD USA | YS8J2C502AA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF496C FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.