Wysokość [mm] | 48 |
Ciężar [kg] | 5,25 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
Minimalna grubość [mm] | 22 |
średnica zewnętrzna [mm] | 258 |
Ilość otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 72 |
Moment dokręcenia [Nm] | 100 |
Powierzchnia | pokryty |
Jednostka ilości | Sztuka |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 27 |
Wysokość opakowania [cm] | 12 |
nr EAN | 4044197560844 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF496C FERODO
FORD | 1023099 | |
FORD | 3395510 | |
FORD | 3898529 | |
FORD | 3958455 | |
FORD | 4146389 | |
FORD | F32Z1125A | |
FORD | GA3Y3325X | |
FORD | GA5Y3325X | |
FORD | YS8J2C502AA | |
MAZDA | 3958455 | |
MAZDA | GA2Y3325X | |
MAZDA | GA2Y3325XA | |
MAZDA | GA3Y3325X | |
MAZDA | GA4Y3325X | |
MAZDA | GA4Y3325XA | |
MAZDA | GA4Y3325XB | |
MAZDA | GA4Y3325XC | |
MAZDA | GA4Y3325XD | |
MAZDA | GA4Y3325XE | |
MAZDA | GA4Y3325XH | |
MAZDA | GA4Y3325XJ | |
MAZDA | GA5Y-3325X | |
MAZDA | GA5Y3325X | |
MAZDA | GA5Y3325XB | |
MAZDA | GA5Y3325XC | |
MAZDA | GA5Y3325XD | |
MAZDA | GA5Y3325XE | |
MAZDA | GADY3325XE | |
FORD USA | 3395510 | |
FORD USA | 3898529 | |
FORD USA | 3958455 | |
FORD USA | 4146389 | |
FORD USA | F32Z-1125A | |
FORD USA | F32Z1125A | |
FORD USA | YS8J2C502AA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF496C FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.