Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, PH9599 fram

Filtr oleju PH9599 FRAM

PH9599 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH9599

producent:

FRAM

średnica zewnętrzna [mm]: 76
Gwintowana złączka: M20x1,5
Wysokość [mm]: 85
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH9599 FRAM

numery OEM:
FIAT      8456203580
FIAT      9456183480
FIAT      9456203480
FIAT      9456203580
FORD      1890364
FORD      2193141
FORD      DS7Q6714AA
FORD      DS7Q6714AB
IVECO      J1311023
PEUGEOT      1109AL
PEUGEOT      1109CA
PEUGEOT      1109R0
PEUGEOT      1109R1
PEUGEOT      1109T0
PEUGEOT      1109T1
PEUGEOT      1109X2
PEUGEOT      1109X5
PEUGEOT      1109X6
PEUGEOT      9644885480
PEUGEOT      E149102
PEUGEOT      E149134
SUZUKI      1651066G00
SUZUKI      1651066G02
SUZUKI      1651066G02000
SUZUKI      990009900C310
TOYOTA      SU00101084

Zastosowanie Filtr oleju PH9599 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH9599 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.