Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Liczba zębów 1 | 120 | |
Szerokość 1 [mm] | 30 | |
nr EAN | 8032747217498 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu KP1355-2 GRAF
AUDI | 038 121 011G | |
AUDI | 038 121 011GX | |
AUDI | 038 121 011H | |
AUDI | 038 121 011J | |
AUDI | 038 121 011JX | |
AUDI | 038 121 011K | |
AUDI | 038 198 119A | |
AUDI | 038 198 119C | |
AUDI | 03L 121 011B | |
AUDI | 03L 121 011BX | |
FORD | 1310015 | |
FORD | 1457395 | |
SEAT | 038 121 011G | |
SEAT | 038 121 011GX | |
SEAT | 038 121 011H | |
SEAT | 038 121 011J | |
SEAT | 038 121 011JX | |
SEAT | 038 121 011K | |
SEAT | 038 198 119A | |
SEAT | 038 198 119C | |
SEAT | 03L 121 011B | |
SEAT | 03L 121 011BX | |
SKODA | 038 121 011G | |
SKODA | 038 121 011GX | |
SKODA | 038 121 011H | |
SKODA | 038 121 011J | |
SKODA | 038 121 011JX | |
SKODA | 038 121 011K | |
SKODA | 038 198 119A | |
SKODA | 038 198 119C | |
SKODA | 03L 121 011B | |
SKODA | 03L 121 011BX | |
VOLKSWAGEN | 038 121 011G | |
VOLKSWAGEN | 038 121 011GX | |
VOLKSWAGEN | 038 121 011H | |
VOLKSWAGEN | 038 121 011J | |
VOLKSWAGEN | 038 121 011JX | |
VOLKSWAGEN | 038 121 011K | |
VOLKSWAGEN | 038 198 119A | |
VOLKSWAGEN | 038 198 119C | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011B | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011BX |
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu KP1355-2 GRAF w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.