Konstrukcja świec żarowych | zdolny do nagrzewania wtórnego |
Konstrukcja świec żarowych | Świeca żarowa ołówkowa |
Rozmiar klucza | 10mm |
Napięcie znamionowe [V] | 11 |
Rodzaj wtyczki | Wtyczka okrągła |
nr EAN | 4082300752588 |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa 8EG 008 498-261 HELLA
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
N10579202
VOLKSWAGEN | N10 579 202 |
Zastosowanie Świeca żarowa 8EG 008 498-261 HELLA w samochodach:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.