Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi 80 B4 Avant (8C5) 2.6 quattro (1992.07-1995.07) 150km » 8EL 011 712-531 hella
wybrany samochód: 
Audi 80 B4 Avant (8c5) 2.6 Quattro (1992.07-1995.07) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 011 712-531 HELLA

8EL 011 712-531 Alternator HELLA
hella 8EL 011 712-531
Alternator 8EL 011 712-531
8EL 011 712-531
586.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EL 011 712-531

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]120
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm]55
Ilość żeber6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300713671

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 011 712-531 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: ALFA ROMEO MITO, FIAT 500, 500 C, DOBLO, DOBLO CARGO, DOBLO/MINIVAN, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, GRANDE PUNTO, IDEA, PANDA, PUNTO, PUNTO EVO 1.3D 06.03-
numery OEM:
FIAT      13256928
FIAT      51854912
FIAT      63377495
LANCIA      13256928
LANCIA      51854912
LANCIA      63377495
OPEL      13 15 3237
OPEL      62 04 201
OPEL      62 04 273
OPEL      93 18 3381
OPEL      93 19 0915
VAUXHALL      13 15 3237
VAUXHALL      62 04 201
VAUXHALL      62 04 273
VAUXHALL      93 18 3381
VAUXHALL      93 19 0915
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 011 712-531 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów