Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-781 hella

Alternator 8EL 012 426-781 HELLA

8EL 012 426-781 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-781
Alternator 8EL 012 426-781
8EL 012 426-781
529.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1747IR

numer części:

8EL 012 426-781

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 53
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498127

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-781 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: OPEL AGILA, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H CLASSIC, ASTRA H GTC, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK 1.0-1.4LPG 02.98-

Alternator 8EL 012 426-781 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Alternator 8EL 012 426-781 producenta HELLA

OPEL

13156052, 24437119, 6204102, 6204179, 6204193, 9200956, 93177835, 93180416

numery OEM:
OPEL      13156052
OPEL      24437119
OPEL      62 04 102
OPEL      62 04 179
OPEL      62 04 193
OPEL      92 00 956
OPEL      93177835
OPEL      93180416
VAUXHALL      13156052
VAUXHALL      24437119
VAUXHALL      62 04 102
VAUXHALL      62 04 179
VAUXHALL      62 04 193
VAUXHALL      92 00 956
VAUXHALL      93177835
VAUXHALL      93180416
zamienniki:
0 124 225 041
brak
BOSCH
8EL 738 116-001
brak
HELLA
437604
brak
VALEO
0 124 225 018
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-781 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów