Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi A6 C6 (4F2) 3.0 TDI quattro (2004.05-2011.03) 211km » 8EL 012 427-541 hella
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 3.0 Tdi Quattro (2004.05-2011.03) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 427-541 HELLA

8EL 012 427-541 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-541
Alternator 8EL 012 427-541
8EL 012 427-541
468.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:8 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

CA1445IR

numer części:

8EL 012 427-541

dostawca:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]120
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]68
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300498387
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-541 HELLA

Koszt kaucji: 36.25 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 120A) pasuje do: VOLVO S60 I, S70, S80 I, V70 I, V70 II, XC70 I, AUDI A3, A4 B5, A6 C5, TT, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, INCA, LEON 1.0-3.2 09.90-08.15
numery OEM:
VOLVO      8 111 119
VOLVO      8 111 122
VOLVO      9 442 130
VOLVO      9 459 093
VOLKSWAGEN      074 903 025 J
VOLKSWAGEN      074 903 025 Q
VOLKSWAGEN      074 903 025 R

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-541 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.