Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Dacia JOGGER (RK_) 1.0 TCe 100 ECO-G (RKMT) (2021-???) 101km » 8EL 012 428-141 hella
wybrany samochód: 
Dacia Jogger (rk_) 1.0 Tce 100 Eco-g (rkmt) (2021-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-141 HELLA

8EL 012 428-141 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-141
Alternator 8EL 012 428-141
8EL 012 428-141
586.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1591IR

numer części:

8EL 012 428-141

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]120
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]50
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300499650

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-141 HELLA

Koszt kaucji: 36.08 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 120A) pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), 7 (E38), X5 (E53), Z3 (E36) 2.0-3.0 08.95-12.07
numery OEM:
BMW      1 432 980
BMW      1 432 986
BMW      1 432 987
BMW      12 31 1 432 980
BMW      12 31 1 432 986
BMW      12 31 1 432 987
BMW      12 31 7 501 593
BMW      12 31 7 501 595
BMW      12 31 7 501 597
BMW      12 31 7 501 599
BMW      12 31 7 501 690
BMW      7 501 593
BMW      7 501 595
BMW      7 501 597
BMW      7 501 599
BMW      7 501 690

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-141 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów