Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) 1.5 4x4 (2006.05-???) 105km » 8EL 012 428-811 hella
wybrany samochód: 
Daihatsu Terios (j2_, F7__) 1.5 4x4 (2006.05-???) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-811 HELLA

8EL 012 428-811 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-811
Alternator 8EL 012 428-811
8EL 012 428-811

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1915IR

numer części:

8EL 012 428-811

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]110
Koła pasowebez koła pasowego
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300548945

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-811 HELLA

Alternator (14V, 110A) pasuje do: IVECO DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI, FIAT DUCATO 3.0CNG/3.0D 07.99-
numery OEM:
FIAT      504087183
IVECO      5 040 871 83 3
IVECO      5040 87183
FERRARI      504 0871 83

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-811 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów