Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi TT Roadster (FV9, FVR) 2.0 TTS quattro (2014.11-???) 310km » 8EL 012 429-111 hella
wybrany samochód: 
Audi Tt Roadster (fv9, Fvr) 2.0 Tts Quattro (2014.11-???) 310km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 429-111 HELLA

8EL 012 429-111 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-111
Alternator 8EL 012 429-111
8EL 012 429-111
563.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

CA1856IR

numer części:

8EL 012 429-111

dostawca:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]75
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]56
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300549270
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-111 HELLA

Alternator (14V, 75A) pasuje do: FIAT 500, 500 C, DOBLO, DOBLO CARGO, DOBLO/MINIVAN, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, GRANDE PUNTO, IDEA, LINEA, PALIO, PANDA, PANDA/HATCHBACK, PUNTO 1.3D/1.7D 09.01-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46823546
ALFA ROMEO      468235460
ALFA ROMEO      51805803
ALFA ROMEO      51854905
ALFA ROMEO      703009641
FIAT      46823546
FIAT      468235460
FIAT      51805803
FIAT      51854905
FIAT      703009641
LANCIA      46823546
LANCIA      468235460
LANCIA      51805803
LANCIA      51854905
LANCIA      703009641
FERRARI      468 2354 6
FERRARI      468 2354 60
FERRARI      517 8484 7
FERRARI      518 0580 3
FERRARI      518 5490 5
FERRARI      703 0096 41
zamienniki:
8EL 738 211-031
brak
HELLA
437475
brak
VALEO
0 124 225 063
brak
BOSCH
440296
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-111 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.