Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD 2.0 TDI (2015.08-???) 150km » 8EL 012 430-311 hella
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T6 Platforma / Podwozie (sfd, Sfe, Sfl, Sfz, Sjd 2.0 Tdi (2015.08-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 430-311 HELLA

8EL 012 430-311 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-311
Alternator 8EL 012 430-311
8EL 012 430-311
1,289.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

8EL 738 213-411

numer części:

8EL 012 430-311

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część
Ograniczenia producentaVALEO
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez funkcji Start-Stop
dla numeru PR7L3
dla numeru PRL76
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]180
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm]49
Ilość żeber6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300744613

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-311 HELLA

Alternator (14V, 180A) pasuje do: MAN TGE, AUDI A3, A6 C6, SEAT ALHAMBRA, ATECA, LEON, LEON SC, LEON ST, SKODA KODIAQ I, OCTAVIA III, SUPERB III, YETI, VW ARTEON, ATLAS, CADDY ALLTRACK 1.4-3.6 11.08-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      HVW0009061000
VOLKSWAGEN      03L 903 023 N
VOLKSWAGEN      03L 903 023 NX
VOLKSWAGEN      03L 903 024 E
VOLKSWAGEN      03L 903 024 L
VOLKSWAGEN      03L 903 024 LX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-311 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów