Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 430-451 hella

Alternator 8EL 012 430-451 HELLA

8EL 012 430-451 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-451
Alternator 8EL 012 430-451
8EL 012 430-451
518.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EL 012 430-451

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 52
Ilość żeber 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300723366

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-451 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: FORD C-MAX, FIESTA IV, FIESTA V, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI, FOCUS I/KOMBI, FUSION, PUMA 1.25-1.6LPG 08.95-12.12

Alternator 8EL 012 430-451 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Alternator 8EL 012 430-451 producenta HELLA

FORD

1088304, 1098747, 1122238, 98MF10300CA, 98MF10300CB, 98MF10300CC

numery OEM:
FORD      1 088 304
FORD      1 098 747
FORD      1 122 238
FORD      98MF10300CA
FORD      98MF10300CB
FORD      98MF10300CC
MITSUBISHI      A005TA4391
MITSUBISHI      A005TA6591
MITSUBISHI      A5T A4391
MITSUBISHI      A5T A6591
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-451 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów