Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » J1090514 herth+buss jakoparts

Koło pasowe, wał korbowy J1090514 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1090514 Koło pasowe, wał korbowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
359.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1090514

Ilość żeber 4
średnica zewnętrzna [mm] 138
Szerokość 1 [mm] 37
Szerokość 2 [mm] 45,5
Koła pasowe Koło pasowe podwójne
nr EAN 4029416377168

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy J1090514 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: HYUNDAI ACCENT, ACCENT I, ACCENT II, ACCENT III, COUPE II, ELANTRA III, GETZ, MATRIX; KIA CERATO I, RIO II 1.4-1.6 10.95-12.11
numery OEM:
HYUNDAI      23124-26010
HYUNDAI      23124-26011
HYUNDAI      23124-26030
KIA      23124-26010
KIA      23124-26011
KIA      23124-26030
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy J1090514 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.