Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » J1090516 herth+buss jakoparts

Koło pasowe, wał korbowy J1090516 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1090516 Koło pasowe, wał korbowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1090516
Koło pasowe, wał korbowy J1090516
268.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1090516

średnica zewnętrzna [mm] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 22
Liczba rowków 4
nr EAN 4029416390730

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy J1090516 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: HYUNDAI ATOS, GETZ, I10 I; KIA PICANTO I 1.0/1.1/1.1LPG 03.01-12.13
numery OEM:
HYUNDAI      23124-02200
HYUNDAI      23124-02201
HYUNDAI      23124-02570
HYUNDAI      23124-02580
KIA      23124-02200
KIA      23124-02201
KIA      23124-02570
KIA      23124-02580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy J1090516 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.