Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, J1313015 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1313015 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1313015 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
1 szt. wysyłka pojutrze
>5 szt. wysyłka za trzy dni

    Ocena:
numer części:

J1313015

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 84
średnica zewnętrzna [mm] 68
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416014209
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1313015 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: FORD USA PROBE II; INFINITI FX; ISUZU GEMINI, TROOPER I; KIA RETONA, SORENTO II, SPORTAGE, SPORTAGE III; MAZDA 626 II, 626 III, 626 IV, 929 III, CX-9, E 1.5D-5.6ALK 09.80-
numery OEM:
MAZDA      8FG1-23-8029B
MAZDA      B631-14-302
MAZDA      B631-14-302A
MAZDA      B6Y0-14-302
MAZDA      F802-23-802
MAZDA      F802-23-8029A
MAZDA      F802-23-8029B
MAZDA      FEY0-14-302
MAZDA      FEY0-14-302 9A
HYUNDAI      0FE3R-14-302
KIA      0FE3R-14-302
KIA      0K900-14-300A
KIA      K900-14-300A

Zastosowanie Filtr oleju J1313015 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.