Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 220 | |
Ilość otworów | 5 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 | |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 262 | |
średnica piasty koła [mm] | 62 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 221 | |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 59 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła | |
nr EAN | 4029416416485 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy J3408030 HERTH+BUSS JAKOPARTS
FIAT | 71742701 | |
FIAT | 71768381 | |
SUZUKI | 43511-79J00 | |
SUZUKI | 43511-79J00-000 | |
SUZUKI | 43511-79J01 | |
SUZUKI | 43511-79J01-000 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy J3408030 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.