Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu |
Typ amortyzatora | Amortyzator teleskopowy |
Sposób mocowania amortyzatora | górny trzon |
System tłumienia drgań zawieszenia | dwururka |
parzyste numery artykułów | J4300814 |
nr EAN | 4029416419479 |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator J4310814 HERTH+BUSS JAKOPARTS
CITROËN | 16 233 248 80 | |
CITROËN | 16 233 361 80 | |
CITROËN | 16 233 364 80 | |
CITROËN | 16 355 403 80 | |
CITROËN | 16 746 978 80 | |
CITROËN | 5202 AC | |
CITROËN | 5202 EV | |
CITROËN | 5202 EX | |
CITROËN | 5202 GH | |
CITROËN | 5202 GQ | |
CITROËN | 5202 GV | |
CITROËN | 5202 Q3 | |
CITROËN | 5202 Q5 | |
CITROËN | 5202 QZ | |
CITROËN | 5202 R8 | |
CITROËN | 5202 V7 | |
PEUGEOT | 16 233 361 80 | |
PEUGEOT | 16 233 364 80 | |
PEUGEOT | 16 233 367 80 | |
PEUGEOT | 16 233 369 80 | |
PEUGEOT | 16 355 403 80 | |
PEUGEOT | 16 746 978 80 | |
PEUGEOT | 16 746 979 80 | |
PEUGEOT | 16 746 981 80 | |
PEUGEOT | 5202 CV | |
PEUGEOT | 5202 FQ | |
PEUGEOT | 5202 FV | |
PEUGEOT | 5202 GK | |
PEUGEOT | 5202 GN | |
PEUGEOT | 5202 GS | |
PEUGEOT | 5202 KJ | |
PEUGEOT | 5202 LT | |
PEUGEOT | 5202 LW | |
PEUGEOT | 5202 LY | |
PEUGEOT | 5202 NA | |
PEUGEOT | 5202 NG | |
PEUGEOT | 5202 NJ | |
PEUGEOT | 5202 NL | |
PEUGEOT | 5202 NP | |
PEUGEOT | 5202 NR | |
PEUGEOT | 5202 Q4 | |
PEUGEOT | 5202 Q6 | |
PEUGEOT | 5202 QY | |
PEUGEOT | 5202 T1 | |
PEUGEOT | 5202 V3 | |
PEUGEOT | 5202 VA | |
PEUGEOT | 5202 VZ | |
PEUGEOT | 5202 WZ | |
PEUGEOT | 5202 YF | |
PEUGEOT | 5202 Z9 | |
PEUGEOT | 5208 24 | |
PEUGEOT | 5208 A7 | |
PEUGEOT | 5208 F3 | |
PEUGEOT | 96 837 538 80 | |
PEUGEOT | 98 106 486 80 |
Zastosowanie Amortyzator J4310814 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.