Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 134092 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 134092 HÜCO

134092 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
hüco 134092
117.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

134092

producent:

HÜCO

Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079340922

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 134092 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: PORSCHE 911, 911 TARGA, BOXSTER, BOXSTER SPYDER, CAYMAN 2.5-3.8 09.96-12.12
numery OEM:
PORSCHE      90660210101
PORSCHE      90660210200
PORSCHE      90660210301
PORSCHE      99660210200
PORSCHE      99660210400
PORSCHE      99760210400
PORSCHE      99760210402
PORSCHE      99760210700
PORSCHE      99760210702
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 134092 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.