Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138033 hüco

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138033 HÜCO

138033 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
138.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

138033

numer części:

138033

producent:

HÜCO

Ograniczenia producenta OE LUCAS
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079380331

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138033 HÜCO

Moduł zapłonowy (4 pin) pasuje do: FIAT TIPO; FORD ESCORT IV, FIESTA II, FIESTA III, ORION II; OPEL KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI, VECTRA A 1.3-2.0 03.84-12.95
numery OEM:
OPEL      1237334
OPEL      1237464
OPEL      1612680
OPEL      6237777

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138033 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.