Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Audi A6 C6 (4F2) 2.0 TDI (2009.04-2011.03) 163km » 138033 hüco
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 2.0 Tdi (2009.04-2011.03) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138033 HÜCO

138033 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
136.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

138033

numer części:

138033

producent:

HÜCO

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaOE LUCAS
Gwarancja5 lata gwarancji
nr EAN4044079380331

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138033 HÜCO

Moduł zapłonowy (4 pin) pasuje do: FIAT TIPO, FORD ESCORT IV, FIESTA II, FIESTA III, ORION II, OPEL KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI, VECTRA A 1.3-2.0 03.84-12.95
numery OEM:
OPEL      1237334
OPEL      1237464
OPEL      1612680
OPEL      6237777

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138033 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.