Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138052 hüco

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138052 HÜCO

138052 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
230.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

138052

producent:

HÜCO

Ograniczenia producenta OE BOSCH u. HITACHI
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079380522

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138052 HÜCO

Moduł zapłonowy (7 pin) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B4, A4 B5, A6 C4, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5, CABRIOLET B3, COUPE B3 1.8-2.8 12.90-08.05
numery OEM:
AUDI      4A0905351
AUDI      4A0905351A
VOLKSWAGEN      4A0905351
VOLKSWAGEN      4A0905351A

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138052 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.